نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

ماده مخدری جدید و صنعتی به اسم گل بسیاری از زنان و دختران ایران را آلوده کرده است.

این مخدر روانگردان که به گل معروف شده است در گونه روغنی آن ١٠٠ تا ١٥٠ برابر حشیش اعتیادآور است.

سعید صفاتیان رئیس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخيص مصلحت نظام ایران درباره افزایش مصرف گل در میان دختران و زنان ايرانى گفت: ما در این زمینه آماری نداریم اما گزارش‌های میدانی ما این موضوع را تأیید می‌کند.

براساس آمارها یک‌میلیون و ٣٢٥ هزار نفر فرد معتاد در کشور شناسایی شده است و براساس نظر کارشناسان، آمار زنان مصرف‌کننده موادمخدر و روانگردان‌ها در کشور روزبه‌روز در حال افزایش است.

طبق آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، که برگرفته از آمارهای پزشکی‌قانونی است، ٢٧٩ زن معتاد درسال ٩٣ جان خود را از دست داده‌اند که این آمار بسیار نگران‌کننده است چرا که نسبت به سال ٩٢ این آمار ٣٣درصد رشد دارد.

دکتر صفاتیان همچنين بيان داشت: از آنجا که تعداد مراکز و تنوع مواد روانگردان و مخدر در میان زنان در چندسال گذشته بیشتر شده است، متأسفانه آمار مصرف این مواد و اعتیاد زنان نیز افزایش چشمگیری داشته است. اغلب دختران ١٦ تا ١٧ ساله گرایش زیادی به موادمخدر و روانگردان‌ها دارند.

وی همچنین به توزیع موادمخدر در آرایشگاه‌ها، سالن‌ها و باشگاه‌های ورزشی ویژه بانوان اشاره کرد و درباره علل گرایش زنان و دختران به مواد مخدر گفت: مشکلات شخصیتی، اضطراب، بیماری‌های جسمی، شکست تحصیلی و عشقی و تحت‌فشاربودن از سوی خانواده یا مسئولیت‌پذیرنبودن خانواده‌ها در قبال فرزندانشان از جمله دلایل گرایش زنان و دختران جوان ایران به مواد مخدر همچون گل و حشيش است.



:: برچسب‌ها: ماده مخدری , زنان و دختران , اعتیاد , دکتر صفاتیان , بانوان ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

ترویج تفکرات افراطی وهابی در پوشش گردشگر از عربستان و چند کشور عربی به هند باعث شد که سازمان های اطلاعاتی این کشور نسبت به فعالیت این گروهها در هند هشدار دهند.

سازمان های اطلاعاتی هند روز جمعه با صدور اطلاعیه ای نسبت به خطر ناشی از افزایش ورود مبلغان افراطی به این کشور در پوشش گردشگر اعلام خطر کردند.

وزارت کشور هند از همه ایالت ها و فرمانداری های این کشور خواست که مانع ترویج افراط گرایی از سوی مبلغان کشورهای دیگر که تحت پوشش گردشگر به این کشور سفر می کنند، شوند.

وزارت کشور هند هفته گذشته نیز با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد؛ اتباع خارجی از کشورهای عربستان، اندونزی، امارات، قطر، میانمار، فرانسه و بنگلادش با سفر به هند اقدام به ترویج وهابیت می کنند.

در این اطلاعیه از ایالت ها خواسته شده که این قبیل افراد را فوراً شناسایی و اخراج کنند.

بسیاری از کارشناسان، فعالیت گروه های افراطی در کشور هند را زمینه افزایش تنش و فراهم شدن زمینه فعالیت گروه های تروریستی نظیر داعش در این کشور می دانند و خواستار جلوگیری از فعالیت این گروه ها شدند.



:: برچسب‌ها: وهابی , عربستان , میانمار ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

نخست وزیر پاکستان در سفر به عربستان ضمن دیدار با پادشاه این کشور با وی اعلام همبستگی کرد.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان روز پنج‌شنبه در دیدار با «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان سعودی، با این کشور در بحران یمن اعلام همبستگی کرد.

پاکستان تاکنون از مشارکت در مداخله نظامی کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی در یمن خودداری کرده است.

گفته ميشود اصلی ترین نکته مذاکرات نواز شریف و ملک سلمان اعلام همبستگی پاکستان با عربستان بود.

نمایندگان پارلمان پاکستان در قطعنامه‌ای به اتفاق آرا درخواست دولت عربستان سعودی را برای کمک به این کشور در بحران یمن رد کردنده بودند.



:: برچسب‌ها: پاکستان , عربستان , نواز شریف , سلمان بن عبدالعزیز آل سعود ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

مبارزان انصارالله یمن هشدار دادند در صورت تداوم حملات عربستان سعودی علیه مردم یمن به این حملات پاسخ خواهند داد.

«محمد البخیتی» از اعضای ارشد جنبش حوثی گفت: در صورتی که حملات هوایی علیه یمن پایان نیابد، مبارزان انصارلله حمله‌ای نظامی را علیه عربستان اجرا خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: حملات عربستان علیه انبارهای ارتش یمن نمی‌تواند مبارزان انصارالله را از حمله آتیشان علیه رژیم عربستان باز دارد.

این عضو ارشد حوثی ها اضافه کرد: عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن هرگز به قدرت باز نخواهد گشت چون مشروعیت خود را از دست داده و در نظر مردم یمن وی یک «خیانتکار» است.

هشدار این مقام حوثی پس از آن صورت گرفت که عربستان بر خلاف اعلام آتش بس خود دیروز جمعه بیش از ۲۵ حمله هوایی علیه یمن انجام داد.



:: برچسب‌ها: مبارزان انصارالله , یمن , حملات عربستان , محمد البخیتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

سازمان یونیسف اعلام کرد، در تجاوز عربستان به یمن که از 26مارس یا 6 فروردین علیه این کشور به راه افتاد ، دست کم 115کودک کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه روز جمعه از ژنو سوییس گزارش داد ، یونیسف همچنین اعلام کرد از آغاز حملات هوایی عربستان به یمن همچنین 172کودک دچار نقص عضو و معلولیت شدند.

در همین حال 'یوهانس ون درکلاوو' سرپرست کمیته هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان با صدور بیانیه تازه ای گفت: ادامه درگیری ها وحملات هوایی عربستان سعودی عملا در سراسر کشور یمن گسترش پیدا کرده و موجب بالارفتن روز افزون شمار تلفات غیر نظامی در این کشور شده است.

به گفته وی و به نقل از آمار دفتر هماهنگی کمک های انسان دوستانه سازمان ملل (اوچا)، درگیری های اخیر یمن از 19 ماه مارس تاکنون 1080 کشته و نزدیک به 4 هزار 500 مجروح به جای گذاشته و بیش از 150 هزار نفر از مردم این کشور را نیز آواره کرده است.

عربستان سه شنبه گذشته آتش بس و پایان بمباران هوایی اعلام کرده بود ، اما ساعاتی بعد آن را نقض و بار دیگر این حملات را از سرگرفت.



:: برچسب‌ها: سازمان یونیسف , تجاوز عربستان , یمن , خبرگزاری فرانسه , ژنو , سوییس , ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

جمعی از دست اندرکاران جشنواره ربیع الشهادة (بهار شهادت) که همه ساله در ماه شعبان در کربلا معلی برگزار ميشود با حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی دیدار کردند.

آیت الله العظمی صافی گلپایگانی در این دیدار، خطاب به مسؤلان و دست اندركاران برپايى اين جشنواره فرمودند: تمام تلاشتان را به کار بگیرید تا این کنگره هرچه با شکوه‌تر برگزار شود و امام زمان عجل الله تعالی فرجه شریف از این برنامه‌ها خوشحال می‌شوند.

ایشان برگزاری چنین کنگره‌هایی را مایه عظمت دین، اسلام و عنایت اهل بیت علیهم السلام برشمرده و خاطرنشان کردند: سخنرانی‌ها، مقالات و برنامه‌های این کنگره به گونه‌ای باشد که برای تمام مردم دنیا قابل استفاده باشد و ما در شرایط کنونی باید عظمت سیدالشهداء علیه السلام را به دنیا معرفی کنیم.

ایشان با اشاره به سیل جمعیت زوار سید الشهداءعلیه السلا که در مناسبت‌های مختلف به سوی کربلا معلی مشرف می‌شوند گفتند: همه ما خاک پای زایران امام حسینیم و هرچه بیشتر بتوانیم در خدمت زائران امام حسین علیه السلام باشیم، افتخار بیشتری نصیب ما شده است.

جشنواره بهار شهادت امسال، شاهد حضور علما و اندیشمندان از حدود ۵۰ کشور جهان خواهد بود.



:: برچسب‌ها: جشنواره ربیع الشهادة , بهار شهادت , ماه شعبان , کربلا , حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی , ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : شنبه 5 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

ستاد فرماندهی نظامی سامرا در آستانه سالروز شهادت امام علی النقی علیه السلام از اجرای طرحی برای حمایت از زائران این امام همام خبر داد.

سرلشکر ستاد "عماد الزهیری" با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: تا کنون هیچگونه مشکل امنیتی گزارش نشده است.

الزهیری گفت: ستاد عملیات نظامی سامرا به دستور ستاد عملیات مشترک نظامی و فرماندهی نیروهای زمینی و با هماهنگی  نیروهای مردمی طرحی گسترده و فراگیر برای تامین امنیت هرچه بیشتر زائران و ارایه خدمات اداری و لجستیکی، از جمله مراکز پزشکی و حمل و نقل در نظر گرفته است.

وی افزود: حرکت زائران به سوی بارگاه ملکوتی امام هادی علیه السلام در سامرا از صبح روز دوشنبه آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است بسیاری از زائرین این مسیر را با پای پیاده طی می کنند.



:: برچسب‌ها: سامرا, شهادت امام علی النقی, عماد الزهیری ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

پس از ٢٧ روز کشتار مردم بی دفاع یمن توسط عربستان سعودی و متحدانش این ائتلاف خبر از توقف حملات هوایی خود داد.

ائتلافی که به سرکردگی عربستان سعودی و تحت نام "طوفان قاطع" اجازه هرگونه جنایت در یمن را بر خود روا داشت، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی به پایان رسید و عملیات بازگرداندن امید به یمنی‌ها به منظور انجام عملیات سیاسی آغاز شده است.

گفتنی است دو روز پیش ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت‌وگوی تلفنی با ملک سلمان پادشاه عربستان به وی هشدار داده بود که ادامه حملات به یمن عواقب بدی برای ریاض خواهد داشت.

این در حال است که نیروهای ارتش عربستان سعودی در منطقه جازان آرایش نظامی حمله به خود گرفته اند.

همچنین مسئول ارشد «گارد ملی» عربستان از دستور پادشاه این کشور برای مشارکت این نیرو در جنگ علیه یمن خبر داد.

بر اساس گزارش پایگاه العهد، «گارد ملی» عربستان یک نیروی زمینی با گرایش های قبیله ای محسوب می شود.

«احمد العسیری» فرمانده ائتلاف متجاوز در نشست خبری آتش بس هوایی مدعی شد: گارد ملی برای سهیم شدن در امنیت مرزهای جنوبی سعودی در این مرز مستقر خواهند شد.



:: برچسب‌ها: عربستان سعودی, یمن, ریاض, احمد العسیری ,
:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

انفجار انتحاری در مسجدی متعلق به شیعیان در شمال شرقی نیجریه، منجر به زخمی‌شدن سه تن از شيعيان این کشور شد.

یک مسئول امنیتی عالی‌رتبه در این باره گفت: این انفجار ، بعد از نماز ظهر و عصر رخ داد و در نتیجه این حمله سه نفر زخمی شدند.

عامل انتحاری که حدود سی‌سال سن داشته کمی پس از نماز خود را در چند متری مسجد در منطقه «دوگوتبو» در شهر «پوتیسکام» در ایالت «یوبی» نیجریه منفجر کرد.

بر اثر اصابت ترکش ناشی از این انفجار سه نفر زخمی شدند.

تاکنون هیچ گروه خاصی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته‌است.

 اما یک منبع امنیتی، گروه تروریستی «بوکوحرام» را مسئول این اقدام انتحاری دانست.



:: برچسب‌ها: انفجار انتحاری, شیعیان, شمال شرقی نیجریه, منطقه «دوگوتبو, شهر «پوتیسکام ,
:: بازدید از این مطلب : 103
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

شماری از نمایندگان مجلس افغانستان، شورای امنیت ملی این کشور را به حمایت مالی از داعش متهم و از آن انتقاد کردند.

نمایندگان مجلس افغانستان تأکید کردند: داعش یک پروژه خارجی است و اگر شورای امنیت ملی افغانستان اجراکننده آن نیست باید به مردم پاسخ دهد.

ذکریا سودا، عضو مجلس افغانستان گفت: در رسانه‌ها اعلام شده که شورای امنیت ملی افغانستان ۲۰۰ هزار دلار به خانواده‌های داعش کمک کرده است.

وی افزود: اگر رئیس‌جمهور و رئیس اجرایی افغانستان، اجراکننده پروژه خارجی‌ها نیستند و امنیت را هم نمی‌توانند تأمین کنند، از مردم کمک بخواهند تا مردم از کشور دفاع کنند.

حاجی حضرت علی، نماینده مردم «ننگرهار» افغانستان نیز گفت: شورای امنیت ملی افغانستان در مورد داعش همه چیز را می‌داند؛ از همین‌جا پول داده می‌شود و از همین جا حمایت هم می‌شود تا ما و شما را بکشند.

پیش‌تر عبدالکریم متین، والی ولایت «پکتیکا»ی افغانستان اعلام کرده بود: شورای امنیت ملی به خانواده‌های داعش در این ولایت ۲۰۰ هزار دلار کمک کرده است.

ذکریا افزود: این موضوع را به شورای امنیت ملی گزارش کرده است؛ اما مقامات دولتی تاکنون در این باره واکنشی نشان نداده‌اند.



:: برچسب‌ها: نمایندگان, مجلس, افغانستان, داعش, عبدالکریم متین ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

در پى به آتش كشيده شدن مسجد شهر «توومبا» در ایالت «کوئینزلند» استرالیا، جامعه مسلمان، از عاملان خواستند به‌جای نفرت، شناخت خود را از اسلام افزایش دهند.

به گزارش پایگاه خبری ابنا علی رغم تكرار اين اقدام اسلام‌ ستیزانه در طول سه ماه گذشته ، رهبران مسلمان کوئینزلند با طلب بخشش برای عاملان این آتش‌سوزی، خواستار گسترش صلح و دوری از نفرت شدند.

سخنگوی مسلمانان کوئینزلند گفت: ما برای کسانیکه اقدام به آتش‌زدن مسجد توومبا کردند، از خدا طلب بخشش می‌کنیم.

این حمله صبح جمعه گذشته اتفاق افتاد.

مقامات شهر نیز این اقدام را محکوم کردند و آن را تلاش برای تخریب همبستگی دینی در این منطقه دانستند.

پل آنتونیو، شهردار توومبا با تأکید بر این که مردم شهر به سختی برای حفظ و تقویت صلح تلاش می‌کنند، گفت: این رفتار توهین بزرگی به مردم خوبی است که این منطقه را خانه خود می‌دانند.

مسلمانان که بیش از 200 سال است در استرالیا سکونت دارند، 1.7 درصد جمعیت 20 میلیونی این کشور را تشکیل می‌دهند.



:: برچسب‌ها: مسجد شهر «توومبا, ایالت «کوئینزلند, استرالیا, پایگاه خبری ابنا ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

شيعه رايتس واچ (سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان) ، حمله به شیعیان العوامیه ی عربستان را محکوم کرد.

اين سازمان طی بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام سرکوبگرانه بی سابقه ی رژیم عربستان سعودی بر ضد ساکنان «العوامیه»ی عربستان سعودی اطلاع یافته است؛ اقدامی که در خشونت و وحشیگری، نسبت به حملات نظامی سابق این رژیم بر ضد مردم گسترده تر و فشرده تر بوده است.

بنا به آنچه در بیانیه ی شيعه وايتس واچ آمده، نمایندگان این سازمان از حمله ی توأم با تیراندازی ارتش و پلیس عربستان سعودی به خانه ها همراه با تیراندازی بی امان و فراوان به سوی خانه های شهروندان را که ده ها تانک و زره پوش آن ها را همراهی می کردند فیلم و نوار صوتی تهیه کرده اند.

این یورشِ نظامی با محاصره ی منطقه و منع رفت و آمد به آن جا همراه بود و در واقع به نحوی مجازات جمعی بر ضد ساکنان آن منطقه به شمار می رود.

این در حالی است که نیروهای رژیم سعودی با انگیزه های مذهبی و طایفه ای حملاتی بر ضد شهروندان داشته و جمعی از آنان را بازداشت کرده اند.

در این راستا دستگاه امنیتی این رژیم از حمله به بیش از بیست خانه با انگیزه ی هراس آفرینی و ایجاد ترس در شهروندان خبر داده و از بازداشت بی هدف بیش از سی تن پرده برداشته است که بیشتر آنان به دلیل مقاومت در برابر بازداشت غیر قانونی و توجیه ناپذیر خود زخمی شده اند.

نمایندگان سازمان تأکید کرده اند که شماری از خانه های مورد حمله، به علت شلیک سنگین تیرهای جنگی از سوی مهاجمان، آسیب هایی دیده یا دچار آتش سوزی شده است. شایان توجه است، علی رغم عدم مقاومت ساکنان منطقه در برابر تهاجم نظامی، اما مأموران رژیم سعودی به مدت هفت ساعت و به صورت پیاپی شلیک می کردند.

از این رو سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان حمله ی وحشیانه ی رژیم سعودی بر ضد شهروندان شیعی را محکوم کرده، از جامعه ی جهانی و سازمان های بین المللی و حقوقی می خواهد در کنار این لایه ی اجتماعی که هدف حملات مستبدانه و بی سابقه قرار گرفته بایستد و از حقوق شان دفاع کند.

سازمان shia rights watch ـ واشنگتن



:: برچسب‌ها: شيعه رايتس واچ, سازمان جهانی دیدبان حقوق شیعیان, عربستان, shia rights watch, واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

پیکر 5 تن از شیعیان هزاره با سر بریده پیدا شد.

این شیعیان هفته گذشته در منطقه "مالستان" غزنه در کشور افغانستان ربوده شده بودند که پس از گذشت یک هفته اجساد ایشان پیدا شده است.

"رایمن علی هدیات" استاندار غزنه اعلام کرد که گروهک تکفیری داعش عامل این جنایت است.

وی اشاره ای به مکان یافتن اجساد این شیعیان نکرد.

این جنایت در حالی اتفاق می افتد که حدود یک ماه پیش نیز 31 تن از شیعیان هزاره توسط افراد مسلح ناشناس در افغانستان ربوده شده اند و از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.



:: برچسب‌ها: شیعیان هزاره, سر بریده, منطقه, مالستان, افغانستان ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

ارتش اندونزی عملیات ضد تروریسمی خود در جزیره سولاویسی در شرق این کشور برای سرکوب شبه نظامیان مظنون با داعش، برگزار کرد.

ژنرال مایلدوکو، رییس نیروهای مسلح اندونزی اعلام کرد، ارتش برای ردگیری افراط گرایان به پلیس کمک می‌کند.

وی در ادامه نسبت به پیوستن شهروندان کشورش به داعش وبازگشت به این کشور پس از آموزش در عراق و سوریه ابراز نگرانی کرد.

مایلدوکو تاکید کرد: ارتش اندونزی به داعش اجازه توسعه و رشد نمی‌دهد. هم اکنون عملیات ضد تروریسمی در جزیره سولاوسی واقع در منطقه‌ای کوهستانی به پایان رسیده است ولی حضور عوامل نظامی در آنجا ادامه دارد.

عملیات مذکور در 31 مارس آغاز شد و هم اکنون به پایان رسیده است.

با این حال رئیس نیروهای مسلح اندونزی اشاره‌ای نکرد که چه تعداد شبه نظامی کشته و یا بازداشت شده‌اند. اندونزی از اوایل دهه 2000، با  گروه‌های شبه نظامی داخلی مقابله می‌کند و چند تن را به اتهام دریافت آموزش نظامی از داعش در سوریه بازداشت کرده است



:: برچسب‌ها: ارتش اندونزی, جزیره سولاویسی, داعش, ژنرال مایلدوکو, عراق ,
:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

از سويى ديگر و در صنعا انفجار يك بمب در سفارت اندونزى منجر به زخمی شدن 2 کارمند اين سفارت شد.

 دیگر کارمندان سفارتخانه به اقامتگاه سفیر اندونزی در صنعا نقل مکان کردند.

این انفجار در حالی رخ داد که دولت اندونزی در تلاش است شهروندان خود را از یمن خارج کند.

تاکنون کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و ژاپن سفارتخانه های خود در یمن را تعطیل کرده اند.

کشور یمن  فارغ از تجاوز نظامی عربستان و متحدانش به بهانه حمایت از رییس جمهوری مستعفی و فراری این کشور ، در داخل نیز با فعالیت های تروریستی القاعده روبه رو است.



:: برچسب‌ها: صنعا, انفجار, سفارت اندونزى, تروریستی القاعده, آمریکا ,
:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

در درگیری هایی که میان نیروهای یگان مرزی عربستان با کمیته های انقلابی در استان نجران روی داد، یک نظامی دیگر عربستانی کشته شد.

شبکه اسکای نیوز امارات گزارش داد که در این درگیری ها یک نفر کشته و شماری از نظامیان عربستانی زخمی شده اند.

درهمین ارتباط، قبایل "نجران" که اصالتاً یمنی هستند، با درخواست مقامات عربستانی برای به کارگیری جوانان این قبایل به عنوان مزدور برای حمایت از نیروهای نظامی عربستان در مرزهای یمن در برابر حملات کمیته های انقلابی مخالفت کردند.

مردان قبایل نجران اعلام کرده اند که شهامت و مردانگی خود را نخواهند فروخت و اقوام خود را در طرف دیگر مرزها نمی فروشند.

از طرفی منصور الترکی سخنگوی وزارت کشور عربستان از آماده باش همه نیروهای امنیتی در این کشور خبر داد.

الترکی مدعی شد: "اطلاعات موجود نشان می دهد که احتمالاً مراکز تجاری یا تأسیسات شرکت نفتی آرامکو هدف قرار خواهند گرفت، و نیروهای امنیتی به همین دلیل به حال آماده باش درآمده اند ."

 جنگنده های متجاوز عربستان با همکاری 10 کشور عربی دیگر از اولین ساعات پنجشنبه ششم فروردین تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کردند.

تاکنون در این حملات، صدها غیرنظامی یمنی که شمار بسیاری از آنها زنان و کودکان هستندبه شهادت رسیده و یا زخمی شده اند.



:: برچسب‌ها: عربستان, شبکه اسکای نیوز, امارات, منصور الترکی ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

دومین دوره مسابقات قرآن کریم شمال اروپا اول خردادماه سال جاری به همت دارالقرآن مرکز اسلامی امام علی علیه السلام شهر «استکهلم» سوئد در این مرکز برگزار می‌شود.

این مسابقات در پنج رشته قرائت، ترتیل، حفظ، اذان و مفاهیم برگزار می‌شود و از اول تا سوم خرداد ادامه دارد.

این مسابقات با حضور داوران و اساتید بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود و در حاشیه رقابت‌ها نیز برنامه‌های آموزشی اجرا و محفل انس با قرآن برگزار خواهد شد.

برای شرکت در این مسابقات از همه علاقه‌مندان و قاریان توانمند دعوت شده است و ثبت‌نام در این دوره از مسابقات به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.



:: برچسب‌ها: مسابقات قرآن کریم, شمال اروپا, دارالقرآن, مرکز اسلامی امام علی, استکهلم ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

رهبران ادیان مختلف با حضور در مسجد شهر «تمپی» در ایالت آریزونا در کشور آمریکا، اقدام یک گروه نژادپرست و اسلام‌ستیز در اهانت به قرآن را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری «ABC15»، هفته گذشته گروهی از نژادپرستان به رهبری «دین ساکسون»، یک سخنران اسلام‌ستیز، مقابل مسجد تجمع و صفحاتی از قرآن کریم را پاره کرده و آن را مورد اهانت قرار دادند.

ساکسون در اظهاراتی گستاخانه اعلام کرد: «این آزادی بیان است؛ چه نفرت برانگیزد چه عشق، این آزادی است. من فکر می‌کنم پاره کردن قرآن بهترین مذاکره است».

اظهارات با اعتراض شدید دانشجویان مواجه شد.

یک هفته بعد در پاسخ به این اتفاق، رهبران ادیان مختلف در مسجد و مرکز اسلامی شهر تمپی آریزونا گرد هم آمدند.

همچنین رهبران ادیان مختلف آریزونا با شرکت در روز درهای باز این مسجد، همبستگی خود را با مسلمانان نشان دادند.

به رغم شکست در جذب هواداران، این سخنران خیابانی اسلام‌ستیز قصد دارد که برنامه اسلام‌ستیزانه خود را در مقابل دیگر مساجد این منطقه نیز برگزار کند.



:: برچسب‌ها: ادیان, ایالت آریزونا, آمریکا, پایگاه خبری «ABC15, دین ساکسون ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

جنگنده‌های سعودی در کمتر از دو ساعت 24 بار شهر صنعا پایتخت یمن را بمباران کردند که این حجم از بمباران در طی 26 روز گذشته بی‌سابقه بود.

این حملات منجر به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان یمنی شد که هنوز آمار رسمی قربانیان این حمله اعلام نشده است.

احمد العسیری سخنگوی رسمی عملیات تجاوز کارانه عربستان سعودی و متحدانش به یمن ، در نشست خبری دیروز خود گفت: نیروهای هوایی در 24 ساعت گذشته بیش از 106 پرواز در یمن انجام داده اند.

ساکنان پایتخت یمن به دلیل حملات مستمر ائتلاف عربستان سعودی، از حدود یک هفته قبل برق ندارند.
با وجود مشکلات فراوانی از قبیل قطعی برق ، کم بود آب آشامیدنی ، حملات مستمر هوایی ائتلاف عربستان و نیز ویران شدن بسیاری از  زیرساختها و تأسیسات مهم، زندگی در صنعا همچنان ادامه دارد.



:: برچسب‌ها: سعودی, شهر صنعا, یمن, عربستان ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

"محمد رفیع عثمانی" مفتی اعظم پاکستان در سخنانی تجاوز نظامی عربستان و متحدانش به یمن را تایید کرد.

عثمانی در ادعایی واهی گفت: تصمیم ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای مداخله نظامی در یمن علیه حوثی ها شرعی است و با تعالیم اسلام موافق است.

وی افزود: ملت پاکستان در دفاع از مشروعیت یمن در کنار عربستان ایستاده است.

عثمانی مدعی شد که عربستان در ابتدا سعی کرده میان طرف های یمنی را آشتی دهد اما هنگامی که با تمرد حوثی ها روبرو شده به درخواست "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی یمن گزینه نظامی را انتخاب کرد.

وی در پایان برای موفقیت تجاوز نظامی علیه یمن دعا کرد.

این در حالی است که پارلمان پاکستان که متشکل از تمامی طیف های پاکستان می باشد به درخواست عربستان برای فرستادن نیروهای زمینی به یمن رأی منفی داد و دست رد به سینه رژیم سعودی زد.



:: برچسب‌ها: محمد رفیع عثمانی, مفتی اعظم پاکستان, عربستان ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

ارتش سوریه اقدامات خود برای آزادسازی شهر ادلب در شمال غرب سوريه که در تصرف گروه‌های مسلح تروریست می باشد را آغاز کرد.

نیرو های نظامی سوریه در پیشروی خود در اطراف شهر «ادلب»، 3 روستای استراتژیک را آزاد كردند.

به موازات آن دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز درحال پیشروی به سمت پایگاه نظامی «القرمید قمیناس» با هدف آزادسازی تپه استراتژیک قمیناس و در دست گرفتن کنترل آن هستند.

این تپه مشرف به شهر ادلب است و بخش‌هایی از این شهر را زیر آتش ارتش سوریه قرار می‌دهد تا زمینه را برای محاصره شهر و آغاز عملیات زمینی آزادسازی آن از محور ریف جنوبی شهر ادلب فراهم کند.

لازم به ذکر است که نیروی هوایی سوریه نقش مهمی را در این عملیات با ایجاد دیوار آتش و قطع خطوط امداد و کمک‌رسانی گروه‌های مسلح تروریست در محورهای شمالی و شمال شرقی ایفا کرد.

نیروی هوایی تحرکات تروریست ها را از مرزهای ترکیه و سراقب، سرمین، بنش و معره مصرین تا إبلین و طعوم و شهرک تفتناز و اطراف فرودگاه نظامی آن هدف قرار داد.

در همین راستا ارتش سوریه کنترل 4 تپه اطراف شهرک «فریکه» در شرق منطقه جسر الشغور را در دست گرفت



:: برچسب‌ها: ارتش سوریه, شهر ادلب, سوريه, شهرک «فریکه ,
:: بازدید از این مطلب : 56
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

تلویزیون مجلس نمایندگان افغانستان از سوء قصد ناکام علیه عبدالظاهر قدیر، نایب اول رئیس مجلس و همراهان او در شاهراه کابل-جلال‌آباد خبر داد.

عبدالظاهر قدیر، نایب اول رییس مجلس افغانستان، به همراه میرویس یاسینی و حضرت علی از نمایندگان مجلس این کشور برای بررسی انفجار انتحاری در شهر جلال‌آباد به این شهر بروند که با کمین شورشیان مواجه شدند.

تلویزیون مجلس گفته که به نایب اول رئیس مجلس و همراهان او آسیبی نرسیده است.

عاملان سوء قصد پس از درگیری با محافظان این نمایندگان مجلس، فرار کردند.

مجلس نمایندگان از نیروهای امنیتی خواسته است که عاملان این سوء قصد را شناسایی و بازداشت کنند.

در انفجار انتحاری جلال آباد  یکصد و سی و سه نفر شهید  یا مجروح شدند.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان، گفته که مسئولیت این انفجار را داعش به عهده گرفته است.



:: برچسب‌ها: مجلس نمایندگان افغانستان, عبدالظاهر قدیر, شهر جلال‌آباد, انفجار ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

طرح ساخت سرداب امام حسین علیه السلام  در آستان مقدس عباسى طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال اجرا بوده و پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.

مهندس ضیاء مجید الصائغ رئیس قسمت پروژه‌های مهندسی حرم مطهر حضرت عباس علیه السلام از روند سریع اجرای عملیات احداث سرداب امام حسین علیه السلام در صحن مطهر حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام خبر داد.

وی افزود: اجرای این طرح طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال اجرا بوده و پیشرفتهای قابل توجهی داشته است.

مهندس ضیاء از تقسیم مساحت این سرداب به سه بخش خبر داد و افزود: این سرداب به طول ۶۶ متر و عرض ۲. ۱۴ متر و مساحت کلی ۱۰۰۰ متر مربع در دست احداث بوده و به تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز زائران مجهز خواهد شد.

وی احداث سرداب در آستان مقدس حضرت عباس علیه السلام را اولین پروژه در نوع خود در بین عتبات مقدسه عراق معرفی نمود و گفت: آستان مقدس عباسی تمامی توان خود را برای اتمام به موقع این پروژه با توجه به نقش بسیار مهم آن در تامین مکان مورد نیاز زائران برای ادای زیارت بکار بسته است.



:: برچسب‌ها: سرداب امام حسین, آستان مقدس عباسى, مهندس ضیاء مجید الصائغ, حرم مطهر حضرت عباس ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

طبق تحقیقات پزشکی انجام شده تقریبا سه چهارم مردم قبل از رسیدن به سن هفتاد سالگی دندانهای طبیعی خودرا از دست داده و از دندانهای مصنوعی استفاده می کنند

از بین بیماریهای مربوط به دهان و دندان پوسیدگی دندان و التهاب و عفونت لثه ها بزرگترین و اساسی ترین علت از دست دادن دندانها محسوب می شوند .

براساس مطالعاتی که در زمینه بررسی عوامل مؤثر در پوسیدگی دندان انجام گرفته مشخص شده که عواملی مثل سن ، جنس ، شغل، توارث ، اختلالات روحی و روانی ، شرایط جغرافیایی و آب وهوا ، عوامل میکروبی و نوع تغذیه در پوسیدگی دندان نقش مهمی دارند . ولی آنچه که مسلم است احتما ل پوسیدگی در دندانهای تمیز بسیار کم می باشد و با رعایت اصول بهداشت دهان و دندان می توان از پوسیدگی دندان و

دیگر بیماریهای دهان و دندان مثل بوی بد دهان پیشگیری کرد.

برای حفظ بهداشت دهان و دندان برای اجتناب از ماندن ذرات غذایی در فضای بین دندان ها لازم است دندانها پس از هر وعده غذا یا لااقل قبل از خوابیدن شسته شده و خلال شوند.

خلال کردن دندانها مخصوصا قبل از خواب از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در مدت چند ساعت خواب تکه های غذای باقی مانده بین دندانها می توانند زیان های فراوانی را به بار آورند.

قال النبي صلى الله عليه وآله: تخللوا فإنه ينقي الفم

پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله فرمودند : خلال نمائيد که خلال نمودن مايه تميزي دهان است.



:: برچسب‌ها: بیماریها, دهان و دندان, پوسیدگی دندان, اختلالات روحی و روانی ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

امدادگران و ساکنان صنعا گفتند که صدها نفر از ساکنان منطقه 'فج عطان' واقع در جنوب صنعا پایتخت یمن بر اثر استنشاق گاز سمی ناشی از بمباران جنگنده های متجاوز عربستان دچار خفگی شده و شهید شدند.

امدادگران یمنی افزودند: انفجار شدید ناشی از بمباران جنگنده های عربستان شمار زیادی از خانه های مسکونی مردم صنعا را ویران و ابر غلیظی از دود و گازهای سمی خفه کننده به شکل بی سابقه ای در طی سه هفته تجاوز، آسمان منطقه فج عطان در صنعا را پوشانده است.

یک کارشناس نظامی درباره  نوع بمب های بکار برده شده توسط جنگنده های متجاوز عربستانی علیه مردم شهر صنعا گفت: بمب های به کار گرفته شده در حمله هوایی جنگنده های متجاوز عربستان به منطقه فج عطان با بمب ها و راکت هایی که طی سه هفته گذشته بر سر مردم یمن ریخته شده، متفاوت می باشد.

وی تاکید کرده است که این بمب ها از نوع بسیار خطرناک و کمیاب می باشد و بر اثر متصاعد شدن گازهای خطرناک از آن و استنشاق از سوی اهالی مناطق بمباران شده، موجب خفگی بسیاری از ساکنان آن مناطق شده است.

منطقه فج عطان و محله های مجاور آن از جعه شب تا صبح دیروز تحت بمباران وحشیانه متجاوزان عربستانی بود که تاکنون شمار زیادی از ساکنان آن کشته و بسیاری دیگر زخمی و یا دچار خفگی شدید شده اند.

دود غلیظ ناشی از انفجار بمب های سمی همچنان آسمان منطقه فج عطان را پوشانده و موجب آلودگی هوا و حالت خفگی شدید برای شهروندان صنعا شده است.

هنوز آمار دقیقی از تعداد تلفات عملیات هوایی شب گذشته جنگنده های عربستانی به یمن ارایه نشده است.



:: برچسب‌ها: جنوب صنعا, یمن, استنشاق گاز سمی, عربستان, شهید ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

یک عامل انتحاری در نزدیکی ساختمان نمایندگی یک بانک، در شهر جلال‌آباد افغانستان سه چرخه خود را که مملو از مواد منفجره بود، منفجر کرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان اعلام کرد که گروه داعش با صدور اطلاعیه ای مسئولیت حمله انتحاری - تروریستی در جلال آباد مرکز استان ننگرهار را بر عهده گرفته است.

حمله انتحاری تروریست های داعش در جلال آباد در مقابل کابل بانک زمانی رخ داد که تعداد زیادی از شهروندان برای امور بانکی در مقابل ساختمان این بانک منتظر بودند.

نجیب الله کامه وال رئیس بهداشت استان ننگرهار افغانستان روز  شنبه در یک گفت وگوی خبری گفت: تاکنون شمار شهدای حمله انتحاری در منطقه شهر کهنه جلال آباد به 33 تن و شمار زخمی ها نیز به 100 نفر رسيده است.

بر اساس گزارش ها دو انفجار دیگر نیز در شهر جلال آباد پس از این حمله انتحاری رخ داد که هنوز جزئیات آن روشن نیست.



:: برچسب‌ها: شهر جلال‌آباد, افغانستان, داعش, کابل, نجیب الله کامه وال ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

کشور برزیل شاهد رشد روزافزون گرایش به اسلام است و بيشتر تازه‌ مسلمانان در این کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

کشور برزیل یکی از کشور کاتولیکی است که ترس و هراس از اسلام در آن رواج نیافته است.

تعداد مساجد در شهر «سان پائولو»، دومین شهر بزرگ این کشور به 17 مسجد می‌رسد و بزرگترین مسجد در منطقه آمریکای جنوبی نیز در آن قرار دارد.

لازم به ذکر است بیش از 70% تازه‌مسلمانان این کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که بیشتر آنها تحصیلکرده و دارای مدارک دانشگاهی هستند.

کریستینا پیرتولینو، بانویی که در سال 2008 میلادی مسلمان شد، در این باره می‌گوید: «من تاکنون با هیچ مشکلی علی‌رغم پوشش حجاب در جامعه برزیل مواجه نشده‌ام».

دانا البلخی، از دیگر بانوان مسلمان مهاجر سوری ‌الاصل ضمن تأیید این گفته می‌گوید: «در سال 2013 میلادی من از طریق ترکیه وارد برزیل شدم و تنها کشوری که حاضر شد به ما ویزای وروود بدهد، برزیل بود».

وی گفت: «من اکنون به عنوان منشی در یکی از شرکت‌ها مشغول به کار هستم .



:: برچسب‌ها: اسلام, مسلمانان, بانوان, شهر «سان پائولو, منطقه آمریکای جنوبی ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

مسجدی در استرالیا برای دومین بار با انگیزه‌های اسلام ستیزانه به آتش کشیده شد.

مسجدی در شهر کوئیزلند استرالیا برای دومین بار  طی سه ماه گذشته توسط اسلام ستیزان به آتش کشیده شد.

آتش خسارات زیادی به این مسجد وارد کرد و پلیس با آغاز تحقیقات در این باره این حمله را منزجر کننده و غیرقابل قبول توصیف کرد.

پلیس آتش سوزی اخیر را مشکوک می‌داند و تلاش می‌کند میان این دو آتش سوزی ارتباطی پیدا کند.

این در حالی است که جامعه مسلمانان استرالیا به موج جدیدی از اسلام هراسی در مناطق مختلف این کشور اعتراض دارند.

نوشتن شعار یا کشیدن نقاشی‌های توهین آمیز روی دیوار مساجد و انتشار مطالب توهین آمیز علیه مسلمانان در شبکه‌های مجازی از جمله مواردی است که مسلمانان با آن روبرو هستند.



:: برچسب‌ها: استرالیا, آتش سوزی, شهر کوئیزلند, پلیس ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

سازمان ملی نظارت بر اسلام‌ هراسی در فرانسه از افزایش ۶ برابری اقدامات و حملات ضداسلامی در سه ماه اول سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، عبدالله ذکری، رئیس این سازمان گفت: از زمان تأسیس سازمان نظارت ملی بر اسلام‌هراسی در سال 2011 میلادی تاکنون هرگز شاهد چنین حجمی از حملات و تهدیدها علیه مسلمانان به ویژه در رسانه‌های اجتماعی نبوده‌ایم.

ذکری افزود: 222 اقدام ضداسلامی در سه ماه نخست امسال گزارش شده، در حالی که این رقم در سال 2014، 37 مورد بوده است.

به گفته وی تعداد حملات ضداسلامی تنها در ماه ژانویه 2015 به 178 مورد رسید.

عبدالله ذکری توضیح داد که این افزایش ناگهانی در پی حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس در تاریخ هفتم ژانویه و نیز گروگانگیری در یک فروشگاه یهودی در این شهر رخ داده است.

رئیس سازمان نظارت ملی بر اسلام‌ هراسی در فرانسه تأکید کرد: مسلمانان فرانسه مسئول و مقصر این اقدامات تروریستی نیستند.

وی گفت: مسلمانان در اماکن عمومی و به هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی مورد حمله قرار می‌گیرند.

ذکری سکوت رهبران سیاسی در برابر افزایش حملات علیه مسلمانان را محکوم کرد و گفت: همه این اتفاقات در سایه سکوت سیاستمدارانی رخ می‌دهد که به جای محکوم کردن این اقدامات، تلاش می‌کنند بهانه‌ای برای توجیه آن‌ها پیدا کنند.



:: برچسب‌ها: سازمان ملی نظارت, فرانسه, خبرگزاری آناتولی ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

شیعیان بحرین در تظاهرات مسالمت آمیز و تحصن مخالفت با رژيم آل خلیفه به صورت گسترده اى شرکت کردند.

شیعیان مظلوم  بحرین در این تحصن با وجود سیاست سرکوبگرانه و خشونت شدید نیروهای امنیتی برای جلوگیری از فعالیت های قانونی ایشان ، بر دست یابی به خواسته های خود تاکید کردند.

نیروهای امنیتی با حمایت خودروهای نظامی وزارت کشور، با شلیک بمب های گازی و سمی و گلوله های ممنوع ساچمه ای معترضان را که به صورت مسالمت آمیز در حال تظاهرات بودند هدف قرار دادند که به زخمی شدن شمار زیادی از تظاهرکنندگان منجر شد.

شبه نظامیان نقاب دار با حمله به منازل شیعیان، شمار زیادی ازجوانان ، کودکان و زنان را بازداشت و به سرکوب تظاهرات مسالمت آمیزی مبادرت کردند که خواهان آزادی زندانیان، تعیین سرنوشت مردم توسط خود، برقراری عدالت و دموکراسی و پایان تبعیض ها بودند.

همه شهرها و مناطق بحرین طی چند روز اخیر شاهد برگزاری تحصن هایی است که به مختل شدن حرکت عبور و مرور منجر شد به گونه ای که اماکن تجاری نیز تعطیل شدند.



:: برچسب‌ها: شیعیان بحرین, رژيم آل خلیفه ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

هشدار سازمان جهانی نفی خشونت نسبت به پیامدهای خطرناک بشریِ ناشی از جنگ بر ضد یمن

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) در بیانیه ای نسبت به پیامدهای خطرناک بشریِ ناشی از جنگ بر ضد یمن هشدار داد. در این بیانیه آمده است: حمله نامشروع و مغایر با قوانین بین المللی نظامیِ نیروهای عربی به یمن، وضعیت انسانی در آن کشور را مورد تهدید قرار داده است، به ویژه که دامنه ی حملات هوایی که بر ضد مردم شهرهای این کشور صورت می گیرد، گسترده تر می شود؛ حملاتی که در انظار جامعه ی جهانی جان صدها تن از شهروندان بی گناه را گرفته، و بسیاری را مجروح کرده است و البته جامعه ی جهانی در برابر چنین اقدامی سکوتی مشکوک در پیش گرفته است.

در ادامه ی بیانیه آمده است: شماری از تشکل ها و نهادهای حقوق بشری محلی و بین المللیِ داخل یمن، اسنادی موثق از اقدام همپیمانان جنگ بر ضد یمن در ویران کردن مراکز خدماتی و ساختارهای زیر بنایی و نیز صنایع و کارخانه های دولتی و خصوصی ـ که هیچ توجیهی برای چنین رفتاری وجود ندارد ـ تهیه کرده اند.

پر واضح است که چنین رفتاری تأثیر منفی بر وضعیت انسانی ـ اجتماعیِ یمن خواهد داشت. بنابر دلایل و شواهد به دست آمده از داخل یمن، نیروی هوایی ائتلاف نظامی بر ضد یمن، اهداف غیر نظامی، مؤسسه های خدماتی و مراکز بهداشتی را عمداً و با هدف گزاری قبلی بمباران می کنند و این، اقدامی است که با تمام قوانین شورای بین المللی حقوق بشر و پیمان ژنو درباره ی جنگ به طور آشکار مخالفت و مغایرت دارد؛ پیمانی که بر دور نگاه داشتن غیر نظامیان از پیامدها و عوارض جنگ های نظامی تأکید و اصرار دارد.

از این رو سازمان جهانی نفی خشونت از سازمان ملل متحد می خواهد که به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود در این مسأله ی انسانی توجه داشته باشد و جامعه ی جهانی را به وارد کردن فشار بر رژیم شرکت کننده در جنگ بر ضد یمن برای متوقف کردن حمله بر ضد غیر نظامیان وادارد و تحقیقاتی شفاف درباره ی جنایات اعمال شده بر ضد مردم بی دفاع یمن آغاز کنند، به ویژه که بر اساس آخرین آمار منابع رسمی یمنی، تاکنون ۲۵۷۱ غیرنظامی در این حملات به شهادت رسیده اند که ۳۸۱ نفر آنان کودک و ۴۵۵ نفر نیز زن بوده اند.

سازمان جهانی نفی خشونت (مسلمان آزاد) ـ واشنگتن



:: برچسب‌ها: سازمان جهانی نفی خشونت, یمن, واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین وارد ریاض شد و مورد استقبال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی قرار گرفت.

پادشاه عربستان در فرودگاه ریاض از پادشاه بحرین استقبال کرد و دو طرف درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه و بین المللی با یکدیگر گفتگو کردند.

پادشاه بحرین از حمله عربستان به یمن حمایت کرد و گفت: سلمان بن عبدالعزیز منطقه را از خطرات بسیاری نجات داد

.ما با ملک سلمان برای مقابله با تهدید‌ها در منطقه و تقویت امنیت همکاری می‌کنیم.

پادشاه بحرین در حالی به ریاض سفر کرده که وزیر دفاع عربستان هفته جاری به منامه سفر و با پادشاه آل خلیفه دیدار کرده است.



:: برچسب‌ها: حمد بن عیسی, آل خلیفه, بحرین, ریاض, سلمان بن عبدالعزیز ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

بان‌کی‌مون دبیر کل سازمان ملل برای اولين بار بعد از گذشت نزدیک به یک ماه حمله متجاوزانه عربستان سعودی و متحدانش به مردم یمن خواستار آتش بس شد.

وی که در مرکزی موسوم به باشگاه ملی رسانه واشنگتن صحبت می‌کرد، در این مورد گفت: «من از همه طرف‌ها می‌خواهم فورا آتش‌بس برقرار کنند. سعودی‌ها به من اطمینان داده‌اند که می‌فهمند که باید یک روند سیاسی شکل بگیرد. من از همه یمنی‌ها می‌خواهم که با حسن نیت شرکت کنند.»

از زمان آغاز عملیات ائتلاف علیه یمن، تاکنون بیش از 2000 نفر که اغلب آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند، کشته شده‌اند. سعودی‌ها این حملات را به بهانه بازگرداندن عبد ربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی که به ریاض فرار کرده بود، آغاز کردند.

با این وجود سعودی‌ها همچنان به حملات خود که تا اینجا تنها به کشته شدن غیرنظامیان و تقویت القاعده در یمن منجر شده، ادامه می‌دهند.



:: برچسب‌ها: بان‌کی‌مون, دبیر کل سازمان ملل, عربستان, واشنگتن ,
:: بازدید از این مطلب : 54
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

شيخ ستار جبار حلو رهبر صابئین مندائی عراق به همراه جمعى از مسئولین و نمایندگان این آیین در پارلمان عراق به زیارت حرم مطهر اميرمؤمنان حضرت على بن ابى طالب عليهما السلام شرفیاب شدند.

رهبر صابئین مندائی پس از زیارت بارگاه مطهر امام اول شیعیان طى مصاحبه‌اى ضمن قدردانى از حسن ضیافت خادمان آستان اظهار داشت: مرقد امام على علیه السلام پناهگاه تمامى طوایف و مذاهب گوناگون ملت عراق است.

شیخ الحلو تاکید کرد: مرجعیت ضامن برقرارى امنیت و صلح براى تمامى شهروندان عراقی است و تمامى ملت عراق به برکت وجود مرجعیت دینى و لطف پدرانه این نهاد آگاه زندگى می‌کنند.

وی افزود: ما خود را پیرو دستورات مرجعیت می‌دانیم و در این زمینه با تمامى ملت عراق یک‌دست و یکپارچه‌ایم. عراق مهد تمامى مردمش است و ارزش‌هاى ملى هیچ تبعیضى بین دین و مذهب و ‌نژاد ایجاد نمی‌کنند.

وی در سفر به نجف اشرف با آیت الله العظمی بشیر نجفی از مراجع عالیقدر شیعیان نیز دیدار کرد.

لازم به ذکر است مندائیان پیروان یحیای تعمید دهنده و یکی از اقلیت‌های مذهبی عراق، ایران و سوریه هستند که  با نام صابئین نیز شناخته می‌شوند.



:: برچسب‌ها: شيخ ستار جبار حلو, عراق, حرم مطهر اميرمؤمنان, شیعیان, آیت الله العظمی بشیر نجفی ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

مسئولین دولتی میانمار، اقدام به مصادره دست کم 40 هزار کارت شناسایی موسوم به « کارت سفید» کردند که پیشتر به مسلمانان اختصاص داده شده بودند.

یکی از مسوولین مرکز مهاجرت ایالت اراکان بیان کرد :روزانه 10 هزار کارت سفید از مسلمانان مصادره می گردد.

بعد از کشتار مسلمانان به دست بودایی ها و سکوت دولت و فشار هایی که بر مسلمانان وارد شد بسیاری از ایشان از این کشور  مهاجرت کردند.

مصادره کارت های سفید زمانی صورت گرفت که طبق قوانین جدید، افرادی که دارای کارت سفید هستند می توانند در انتخابات و همه پرسی های قانون اساسی شرکت کنند.

 با مصادره این کارت ها حق مسلمانان در مشارکت های انتخاباتی منتفی خواهد بود.



:: برچسب‌ها: میانمار, ایالت اراکان ,
:: بازدید از این مطلب : 61
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

كتابخانه امام حسين عليه السلام در كربلاى معلى افتتاح شد.

اين كتابخانه كه ویژه ی آثار نوشتاری و شنیداری خاندان فقاهت و مرجعیت شیرازی ميباشد در ايام ولادت سراسر نور حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله عليها افتتاح گرديد.

كتابخانه امام حسين عليه السلام كه بيشتر بر آثار علمی مرجع عالیقدر آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی مدظله العالی متمركز شده است با حضور جمعی از علما، فضلا و طلاب علوم دینی، توسط دفتر مرجع عالیقدر در کربلای معلی برپا شده است.

در این مراسم، میهمانان بر اهمیت این قبیل طرح ها در رسانیدن اندیشه و فرهنگ ناب و اصیل اسلامی تأکید کردند



:: برچسب‌ها: كتابخانه امام حسين, كربلاى معلى, خاندان فقاهت و مرجعیت شیرازی, ايام ولادت سراسر نور حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا, مرجع عالیقدر آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهراسلام الله علیها کنفرانس باشکوهی با عنوان "شناخت ابعاد شخصیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها" در منطقه هالکالی استانبول و با حضور خیل عظیمی از علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام برگزار شد.

در این مراسم بزرگ خانم مارال آکشنر،نائب رئیس مجلس ترکیه،و علی اوزگوندوز  نماینده مردم استانبول در مجلس، «شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول،و جمعی دیگر از علماء، مسؤولین محلی، و رؤسای گروه‌های اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند.

نایب رییس مجلس ملی ترکیه یکی از میهمانان ویژه این کنفرانس بود.
وی در سخنانش گفت: من امروز فهمیدم منظور مادرم از اینکه ان‌شاءالله مورد توجه و مأنوس با حضرت فاطمه سلام الله علیها باشم چه بوده است. همه باید خصوصیات این بانوی عزیز را مورد توجه قرار داده و ایشان را به عنوان الگو در زندگی خویش انتخاب نمایند.
«شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» امام جمعه شیعیان استانبول نیز در این کنفرانس سخنرانی کرد.

اوزگوندوز گفت: همه بدانند در این کشور ما غریبه و مهاجر نیستیم بلکه اموی‌ها، وهابی‌ها و تکفیری‌ها غریبه هستند و معلوم نیست از کجا آمده‌اند و هم اکنون هم مشکل آفرین هستند.

وی در خلال سخنانش اشاره کرد:شاید بدلیل اینکه ما پیرو حضرت محمد صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام هستیم و از دشمنان آنان بیزاریم مورد بی‌مهری در این کشور قرار گرفته‌ایم. 
آیا این عدالت است که چون حضرت زهراسلام الله علیها را از سر و جان دوست داریم و به ولایت حضرت علی علیه السلام معتقدیم باید از حقوق قانونی خویش بی‌نصیب باشیم؟

خانم مارال آک شنر در پایان با اشاره به سخنان سیاسی امام جمعه شیعیان استانبول در این کنفرانس گفت: به عنوان قانونگذار مجلس، با تمامی اظهارات و مطالبات آقای صلاح الدین اوزگوندوز موافق هستم و این موارد را در مجلس پیگیری خواهم کرد.



:: برچسب‌ها: ولادت باسعادت حضرت فاطمه, استانبول, شیخ صلاح الدین اوزگوندوز, امام جمعه شیعیان ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

تروریست های  القاعده روز گذشته  ۱۵ سرباز یمنی را به شیوه داعش به قتل رساندند  و ۴ تن از آنان را سر برید.

سایت خبری "البحرین الیوم" در این‌باره گزارش داد؛ اعضای القاعده دیروز ۱۵ سرباز گردان دوم "جبلی" را در منطقه عزان استان "شبوه" به طرز وحشیانه‌ای به قتل رساندند. تروریست‌ها ۴ تن از سربازان را سر بریده و ۱۱ تن دیگر را به رگبار بستند.

شاهدان عینی در این‌ باره گفتند تعدادی از این سربازان در حالی شهيد شدند که دستان و دهانشان بسته بود و شدیدا شکنجه شده بودند.

این در حالی‌است که چند روز قبل محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله تاکید کرد:عربستان و چند کشور دیگر از تروریست های القاعده حمایت می کنند.

وی گفته بود: عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن به طور علنی با القاعده ائتلاف تشکیل داده است.

او پس از آزاد کردن زندانیان این سازمان تروریستی خطرناک هم‌اکنون نیز بر فعالیت‌های آنان نظارت مستقیم دارد.



:: برچسب‌ها: تروریست های القاعده, داعش, سایت خبری, البحرین الیوم, عربستان ,
:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

نیروهای امنیت ملی افغانستان در استان بلخ از تلاش برای یک حمله انتحاری جلوگیری کردند.

 نیروهای امنیتی در استان بلخ واقع در شمال افغانستان یک عامل انتحاری را که قصد داشت در شهر مرکزی این استان به نام مزارشریف، با مواد انفجاری جاسازی‌شده در لباسش دست به حمله انتحاری بزند بازداشت کردند.

«منیر فرهاد» سخنگوی استان بلخ اظهار داشت اين عامل انتحارى عصر روز سه شنبه در ناحیه سوم شهر مزار بازداشت شده ‌است. 
این تروریست از اهالی استان غزنی میباشد که پس از فراگیری حمله انتحاری برای انجام آن به بلخ فرستاده شده‌ است.

مقامات افغان اعلام کردند که جزئیات بیشتر بعد از تکمیل تحقیقات با خبرنگاران در میان گذاشته خواهد شد.



:: برچسب‌ها: افغانستان, مزارشریف, مواد انفجاری, منیر فرهاد ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 فروردين 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

بنابر اعلام پلیس آلمان گروهی از افراط‌گرایان به‌طور مخفیانه مسجد «سلطان احمد» واقع در شهر «ویتن» را به آتش کشیدند.

این مسجد متعلق به مسلمانان ترکیه ساكن در این شهر بوده است.

اداره امور دینی اتحادیه اسلامی ترکیه در آلمان اعلام داشت : در دوربین‌های امنیتی مسجد، ویدئویی از این واقعه و چهره فرد مظنون موجود است که از وضوخانه وارد مسجد شده و با استفاده از بنزین مسجد را به آتش می‌کشد.

«ویسل ارسلان»، رئیس انجمن امور دینی مسجد نیز در این باره گفت: ساعت 5:30  بامداد هنگامی که برای اقامه نماز صبح به مسجد آمده بودیم، با دود غليظى مواجه شديم.

گفتنی است، طی این آتش‌سوزی فرش‌ها و دیوار‌های مسجد آسیب دیده و این مسجد به حالت غیر قابل استفاده‌ای درآمده است.



:: برچسب‌ها: پلیس آلمان, سلطان احمد, ویتن, مسلمانان ترکیه, ویسل ارسلان ,
:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 فروردين 1394 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 32 صفحه بعد