استفاده عربستان از گازهای سمی در بمباران یمن
نوشته شده توسط : خبرنگار شیعه

امدادگران و ساکنان صنعا گفتند که صدها نفر از ساکنان منطقه 'فج عطان' واقع در جنوب صنعا پایتخت یمن بر اثر استنشاق گاز سمی ناشی از بمباران جنگنده های متجاوز عربستان دچار خفگی شده و شهید شدند.

امدادگران یمنی افزودند: انفجار شدید ناشی از بمباران جنگنده های عربستان شمار زیادی از خانه های مسکونی مردم صنعا را ویران و ابر غلیظی از دود و گازهای سمی خفه کننده به شکل بی سابقه ای در طی سه هفته تجاوز، آسمان منطقه فج عطان در صنعا را پوشانده است.

یک کارشناس نظامی درباره  نوع بمب های بکار برده شده توسط جنگنده های متجاوز عربستانی علیه مردم شهر صنعا گفت: بمب های به کار گرفته شده در حمله هوایی جنگنده های متجاوز عربستان به منطقه فج عطان با بمب ها و راکت هایی که طی سه هفته گذشته بر سر مردم یمن ریخته شده، متفاوت می باشد.

وی تاکید کرده است که این بمب ها از نوع بسیار خطرناک و کمیاب می باشد و بر اثر متصاعد شدن گازهای خطرناک از آن و استنشاق از سوی اهالی مناطق بمباران شده، موجب خفگی بسیاری از ساکنان آن مناطق شده است.

منطقه فج عطان و محله های مجاور آن از جعه شب تا صبح دیروز تحت بمباران وحشیانه متجاوزان عربستانی بود که تاکنون شمار زیادی از ساکنان آن کشته و بسیاری دیگر زخمی و یا دچار خفگی شدید شده اند.

دود غلیظ ناشی از انفجار بمب های سمی همچنان آسمان منطقه فج عطان را پوشانده و موجب آلودگی هوا و حالت خفگی شدید برای شهروندان صنعا شده است.

هنوز آمار دقیقی از تعداد تلفات عملیات هوایی شب گذشته جنگنده های عربستانی به یمن ارایه نشده است.





:: برچسب‌ها: جنوب صنعا, یمن, استنشاق گاز سمی, عربستان, شهید ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 فروردين 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: